May 7, 2009

Jakarta - Bandung Trip 2009 (Part 1)

Akhirnya dapat la aku nak bercerita ngn korang pasal pengalaman ke negara org, Indonesia. selalu dgr cite org lain aje. atau pun baca kat blog org lain. kat sini leh la nak share ngn korang.

Pengalaman yg tak akan dilupakan. sangat2 menarik dan seronok.
Shai, dan kak wa...korang berdua mmg shopping buddy yg best....hehehe.

3 Mei - 4 Mei 2009 :

Day 1 - Tiba di airport jakarta pukul 8pg. Amik cab (kereta avanza) trus ke bandung (Rp600,000), supir kami nama nye Pak Yono. Check In kat Hotel Geulis (Rp725,000 semalam). Best giler bilik dia. Lepas lunch trus p jalan2 kat factory outlet sekitar hotel. Singgah ke toko KartikaSari yang popular dgn brownies. Sedap oooh... 5.30ptg di Bandung suasana dah mula gelap. Lepas maghrib kami ke Rumah Mode plak. dinner dan shopping lagi di sana. Teksi nama Gemah Ripah, dr hotel ke Rumah Mode dlm 15minit (Rp10,000).

Day 2 - Sebelum check out, kami berjalan2 di Pasar Baru. Pergi balik kami tahan teksi je (Rp13,000). Jalan raya agak sesak jg ('Macet' org sana sebut). Kami shopping kain ela, telekung dan mcm2 lagi. Tawar harga giler2 punya. Masing2 pikul brg sampai berbirat bahu.
Sampai dihotel semula, check out dan trus ke stesen keretapi Bandung (di sana diorg panggil kereta api). Nama tren Argo Gede, dan tiket dalam RM15 utk ke Jakarta (Rp50,000 seorg). Perjalanan selama 3 jam tak terasa sbb pemandangan sawah padi bukit, cantekkk sgt.

Tren ni mcm Keretapi Express, Executive Coach. Kami leka amik gambar. Sampai Jakarta di Stesen Gambir pada pukul 7.15mlm. Kami trus amik cab ke Hotel Ibis dan check in.